Pages

Subscribe:

Tuesday 6 March 2012

Dede ke United??

          Kebimbangan terhadap tahap kecederaan Rio Ferdinand dan Nemanja Vidic membuatkan Sir Alex Fergusen mengenal pasti beberapa pemain pertahanan tengah untuk dibawa masuk ke United. Sebelum ini beberapa pertahanan tengah dikaitkan dengan United termasuklah Neven Subotic dan juga Mehdi Benatia. Baru-baru ini, Ferguson dikatakan berminat untuk merekrut Dede ke Man United. Lagenda United iaitu Jaap Stam juga dilihat memberi sokongan kepada United untuk mendapatkan pemain ini..


          Dede, 23, berasal dari kawasan yang sama dengan bintang United iaitu Rafael dan Fabio iaitu Rio de Janeiro. Pertahanan tengah ini dikatakan sebagai prospek kedua paling hangat di Brazil di belakang Neymar dan dikatakan boleh dipancing dengan yuran pemindahan  bernilai keseluruhan 15million pound.

          United dikatakan bukanlah satu-satunya pasukan yang berminat dengan Dede tetapi Benfica juga dikatakan akan bersaing dengan United untuk mendapatkan Dede. Kelab Dede pada waktu ini iaitu Vasco da Gama dikatakan berada dalam kedudukan yang kewangan yang tenat dan ini menjadikan rumors ini semakin pasti untuk terjadi sekiranya mereka mendapat bidaan sekitar 15million pound untuk Dede. Semoga United berjaya mendapatkan Dede k.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...