Pages

Subscribe:

Friday 23 March 2012

United Menjemput Tiga Pemain Remaja Brazil Menjalani Percubaan

          Manchester United telah memanggil tiga pemain berbakat dari Amerika Selatan untuk menjalani percubaan bersama United selama 2 minggu. Bakat-bakat itu datangnya dari kelab yang mempunyai hubungah dengan United iaitu Desportivo Brazil .

          Hubungan United dengan Desportivo adalah sebahagian daripada projek cermat dan teliti yang dirancang selama dua tahun setengah oleh United untuk membangunkan bakat mereka sendiri di Amerika Selatan. Projek ini dapat mengelakkan United daripada membayar yuran yang besar kepada kelab-kelab dari Brazil untuk membeli pemain setelah mereka bergelar bintang. 

          Pada tahun lepas, akhbar Sportsmail melaporkan bahawa Gladstony dan Rafael Leao telah gagal untuk menarik perhatian Alex Ferguson dan kemudiannya di hantar ke FC Twente untuk menimba lebih banyak pengalaman sebelum menyertai United. Pada tahun ini, Lucas Evangelista, Bruno Gomes dan Aguilar mencuba nasib menjalani percubaan di Old Trafford dengan 2 rakan lain yg sebelum ini gagal iaitu Gladstony dan Rafael Leao untuk menarik perhatian staff kejurulatihan United sekaligus memperoleh kontrak bersama United menjelang hari lahir mereka yang ke-18. Untuk pengetahuan semua, pemain-pemain dari Brazil hanya boleh meninggalkan negara dan menyertai kelab luar setelah berusia 18tahun.

Gladstony (1), Aguilar (2), Lucas Evangelista (3), Agnaldo, (4), dan Rafael Leao (5)  dan Fabio Capello (bulatan di bahagian bawah kanan)

            Golongan muda yang dipanggil United ini adalah sebahagian daripada skuad Desportivo Brasil  bawah 17 tahun yang baru-baru ini menjulang Piala Masa Depan di mana penyerang Bruno Gomes dan Aguilar berjaya menarik perhatian beberapa kelab lain. Semoga projek ini berjaya dan United berjaya mendapatkan bakat-bakat dari Brazil seperti Rafael dan Fabio yang datang ke Old Trafford dari usia muda.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...